6 december - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Color World - WaarBenJij.nu 6 december - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Color World - WaarBenJij.nu

6 december

Door: colortheworld

Blijf op de hoogte en volg Color

06 December 2011 | Nicaragua, Managua

Allereerst willen we graag iedereen bedanken die gereageerd heeft op onze berichtjes. De computer is wat traag en oud om iedereen te beantwoorden.

Vandaag de tweede dag aan de arbeid in Chilamatillo. Onderweg hebben we nog wat vertraging opgelopen doordat we van de weg zijn gehaald door de politie wegens een inhaalactie. We hebben ons van de domme gehouden en hebben net gedaan alsof we geen woord spaans verstonden. We zijn er uiteindelijk na een kwartier zonder bekeuring en zonder inhouding van rijbewijzen vanaf gekomen. Op het project zijn we weer in 2 groepjes uiteen gegaan, en hebben op twee nieuwe locaties een begin gemaakt om al het metselwerk uit te voeren. Het ging vanmorgen als een speer en konden we aardig wat klaar breien. Onderling gaat het ook heel best, als we met 6 a 7 personen op een project staan is dat meer als voldoende. Je houdt dan overzicht over alles, en je kunt aandacht aan onze Nicaraguaanse broeders geven. De mensen waar we de huisjes bouwen leer je ook steeds beter kennen, en we voelen dan ook dat we steeds meer een band met ze krijgen.

Vanmiddag hebben we eerst lekker gegeten en gedronken, onze vitaminepeil op niveau gebracht, en ons ingesmeerd met zonnebrandcreme. Na het eten zijn we vervolgens weer aan de slag gegaan. We hebben eerst alles klaar gemetseld aan de huizen waar we mee bezig waren. Na dat klaar te hebben gemaakt zijn we naar een huis gegaan waar we gisteren de wanden van hebben gemetseld. Daar hebben we 3 kozijnen in de muur, en nog een paar platen op het dak gemonteerd. We liepen met veel mensen rond op dit project omdat we op hout aan het wachten waren. Eind van de dag liepen we vast omdat er niet genoeg schroeven waren en omdat de accu´s van de boormachine leeg waren.
We hebben alles opgeruimd en zijn na wat gedronken te hebben op het hotel afgekoerst

We hebben ons voor het eten kunnen douchen zodat we lekker schoon bij Dona aan tafel konden zitten. Daar aangekomen waren Henk, Jaap, Helma, Levi, Andre en Johanna er ook. Met z´n twaalven hebben we wederom van Dona haar kookkunst kunnen genieten. Na het eten hebben we afscheid van Jaap, Helma, Levi, Andre en Johanna genomen omdat die donderdag op de terugreis naar ons koude kikkerlandje gaan.

De avonden zijn erg gezellig in ons hotel. We hebben erg veel lol met de eigenaressen. Boy is met ze zijn Spaans aan het opvijzelen. Hij wilde haar een complimentje geven en vertelde haar in het Spaans dat ze een ontzettend mooi ski-pak aan had. Morgen gaan we weer verder met onze Spaanse cursus

• 07 December 2011 - 07:19

Jeannet En Arno:

Zo te lezen gaan jullie als een speer,
    knap hoor.
    Ik zie allemaal hardwerkende mannen op de foto, maar waar is Leune gebleven die zie ik niet die wil zeker niet op de foto omdat dr haar niet goed zit, ze kunnen daar toch ook wel een paar bamboe stokken erin draaien.

Groetjes aan allemaal en veel plezier.

• 07 December 2011 - 07:48

Ilona:

Hallo lieve mensen,

Zo,zo jullie zijn al aardig op weg...Echt super om te lezen!Veel suc-6 nog met alles en blijf vooral foto's maken, dat is voor de "thuisblijvers"erg leuk!
    Dikke X voor jullie allemaal.

• 07 December 2011 - 10:57

Eva:

Oei, eerste confrontatie met de politie daar.. gelukkig zijn jullie er goed doorgekomen! Schumacher aan't stuur?
    Smeer maar goed door met die zonnebrandcreme, die heb je hier niet nodig!
    XX

• 07 December 2011 - 11:52

Janine En Neal:

Hoi allemaal,

Dat was wel even spannend zeg!Gelukkig heeft de politie jullie niet verder aangehouden.
    Het is erg leuk om de foto's bij de verhalen te zien. Qua weer hoeven jullie nog niet naar Nederland te komen hoor. Tis hier stormachtig met af en toe flinke buien.
    Werk ze weer en we kijken weer uit naar jullie volgende verslag (+ foto's) :-)

Groetjes!

• 07 December 2011 - 12:21

Irène:

Wat geweldig dat jullie dit aan het doen zijn!! Succes gewenst he!
    Groetjes Irène

• 07 December 2011 - 17:55

José:

Hoi allemaal, wat een leuke verhalen en foto's! Zo te zien gaat het wel erg goed daar. Stefan is zo te zien een prima opzichter ja haha. Succes daar!

• 08 December 2011 - 08:26

Monique:

Goedemorgen, jullie doen het echt super hoor! Wie was die coureur achter het stuur? Ik heb wel een vermoeden maar dat hoor ik volgende week wel. Jongens en Heleen, maak er nog een aantal mooie dagen van en vergeten jullie de naambordjes niet op te hangen? Lijkt me een mooie taak voor Stefan!
    Groetjes!