5 december - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Color World - WaarBenJij.nu 5 december - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Color World - WaarBenJij.nu

5 december

Door: colortheworld

Blijf op de hoogte en volg Color

05 December 2011 | Nicaragua, Managua

5 december 2011

De eerste werkdag.
Twee dagen van acclimatiseren zijn voorbij.Na de meer dan warme ontvangsten en de indrukwekkende toeristische trekplijsters vandaag eindelijk aan de slag!!!! Om half 7 werd het overheerlijke ontbijt(vers fruit,toast en roerei) buiten geserveerd. Wat in dit
klimaat zeker geen straf is!!!!! Hoe is het weer bij jullie thuis eigenlijk?
Bij aankomst in de wijk Chillamatillo waren we nog blij verrast hoe veel jongens er waren om met ons mee te werken.
Na het verdelen van de taken, mensen, materialen en gereedschappen was onze groep in tweeen verdeeld: Martijn, Stefan en Heleen vormde de eerste groep. Bram, Leo en Boy in de tweede.
Aan de gang dan maar.......
Elke groep had een begeleider mee, die met ons engels kon praten en wist wat er gebeuren moest. De taal is wel eens een probleem hier, maar met handen en voeten zijn we vandaag toch
een heel eind gekomen.
Dusdanig ver dat we vandaag van twee huisjes het metselwerk af hebben gerond. Ruim voor op schema..... nou ja, schema is hier een groot woord.
Na het werk zijn we weer bij Dona Clara wezen smullen. Aiaiai, wat kan dat omatje koken!!! Nooit geweten dat er uit een oud olievat met een vuurtje er onder zulke lekkere maaltijden kunnen komen!
Een indrukwekkende dag, wat ontzettend veel voldoening geeft.
Hasta la manyana,
Boy en de rest van de Metselcrew!!!!

• 06 December 2011 - 07:00

Kees En Marianne:

RESPECT he voor deze gemeentewerkers!!!!!!!
    PETJE af hoor in die hitte!
    Hier flinke hagelbuien en weer voor een trui.

• 06 December 2011 - 07:55

Arno:

Lekker bezig daaro!! Zwarte piet nog gezien ;)??

Geniet ervan en werkse!!

• 06 December 2011 - 08:22

Avdv:

Gaat nog best rap mannen!
    Wel even anders dan hier, het is nu 5 gr!
    (maar we hebben wel een dak boven ons hoofd en verwarming..............)

Alle goeds vanuit een nat en koud Zeeland.

• 06 December 2011 - 08:33

Henk Wouterse:

dat begint erop te lijken, kan bram een beetje leren metselen van die mannen [geintje]. het weer zal tegenvallen als jullie terug zijn. succes verder

• 06 December 2011 - 08:44

Arno En Jeannet:

Jullie hebben hard gewerkt, pff en dat in die hitte.
    Hoeveel graden is het daar?
    Kan Heleen zich daar nog een beetje nuttig maken met breien en haken.
    grapje.

• 06 December 2011 - 09:00

Adwin En Suzanne:

Hoi harde werkers!

Jullie kennen ons niet maar wij zijn ook al diverse keren in Nica land wezen werken! Doe al onze vrienden de groetjes, merlin en clara enz!
    En geniet van je tijd, het is zo snel voorbij!
    Succes!

• 06 December 2011 - 09:06

Robin & Mirjam:

Jullie hebben al heel wat gezien, mooie foto's hoor, en al flink verder met het bouwen zien we. Wat een heerlijk retro petje trouwens sicko.

Het huis staat nog hoor Heleen, niet bang worden.

• 06 December 2011 - 11:00

Sam Eva En Meike:

Leuk om te lezen en te zien wat jullie doen! Reclame over de grens aant maken pap? En dan die pet.... tjonge jonge, nieuwe mode??
    Dat bouwen gaat best snel. Doen jullie alleen het metsel gebeuren of ook de 'afwerking'?
    En hoeveel huisjes 'mogen' jullie doen?
    Goed dat er ook zo'n goede cateraar is! Vraag even wat recepten Boy..., wij hebben hier nog wel een olievat staan dus als je terug bent mag je hier ook best voor ons koken!
    XX

• 06 December 2011 - 11:35

John - St. VVN:

Beste Ribbstylers,

Succes met het bouwen daar en geniet van land en klimaat. Prachtig om te zien hoe het project tot een climax komt en jullie nu met de voeten in de klei en stof staan te metselen en huisjes te bouwen.

Groeten,
    John Lindhout

• 06 December 2011 - 15:38

Kees En Jeanine:

Hallo nica gangers

Bij deze een bericht uit Nw-Lekkerland .
    Aangezien we na jullie komen om ook daar te helpen om ook huisjes te bouwen zijn we ook benieuwt naar jullie ervaring .
    We lezen dan ook graag de blog van een ieder die daar zit en Ds. H Minderhout helpt bij het bereiken van zijn doel
    Hopelijk hebben jullie er een goede tijd uit ervaring weet ik dat het een project is waar je van de mensen van nica veel dankbaarheid voor terug krijgt .
    We blijven jullie volgen en wil je ons volgen in januari 2012 kijk dan op www.actievoornicaragua.nl

groetjes

• 06 December 2011 - 17:59

Piet En Wilma:

Wat doen jullie mooi werk hartstikke goed.Leuke foto's ook hoor.De rode band staat je heel goed Tijn.Hoe warm is het daar? Hier koud 4graden en heel veel hagel en onweer.

• 06 December 2011 - 18:00

Piet En Wilma:

Oh ja, groetjes en sterkte.

• 06 December 2011 - 19:40

De Vleugeltjes:

Wat een ervaring ! Ziet er goed uit allemaal. Maar uh Stefan..... op de volgende foto de handjes laten wapperen hé. Nog veel succes en plezier de volgende dagen.

• 06 December 2011 - 20:16

Paul Pallandt:

Hallo harde werkers! Indrukwekkend hoor om te zien wat jullie daar allemaal verrichten.
    En dat allemaal voor het goede doel. Petje af hoor!

• 06 December 2011 - 21:02

Henk & Anke:

Mooi dat jullie daadwerkelijk je steentje bijdragen aan een beter leven voor een aantal mensen daar.
    Hun leven krijgt door jullie hulp weer kleur.
    Met bewondering!
    Veel succes en groetjes!

• 06 December 2011 - 22:20

Rene & Esther:

Hallo harde werkers,

Leuk om te lezen hoe jullie de dagen door brengen. Wij blijven jullie volgen vanuit Brabant! @boy ik zorg morgen goed voor het vrouwtje op de speciale dag;-)
    Succes!