8 december - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Color World - WaarBenJij.nu 8 december - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Color World - WaarBenJij.nu

8 december

Door: colortheworld

Blijf op de hoogte en volg Color

08 December 2011 | Nicaragua, Managua

Lieve allemaal,

Vandaag de vierde dag dat we zijn gaan bouwen in Chilamantillo. Vanacht was het gelukkig wat rustiger met al het vuurwerk hier. De nacht hiervoor was het een en al geknal in de straten. Nu zijn het hier en daar nog wat verloren klappen.

Zoals elke morgen ook deze morgen weer gestart met een goed ontbijtje, beetje fruit en een kop koffie. Hierna in de auto geklommen en op weg gegaan naar ons projectje.

Op de vierde dag zijn we vooral bezig geweest met het zover mogelijk afmaken van de huisjes. Bij sommige huisjes moest het regelwerk nog gebeuren, sommige huisjes moesten nog worden beplaat andere huisjes konden al in de verf worden gestopt. Daarvoor hebben we ons dreamteam Leonard en Boy geregeld. Zij hebben de eerste huisjes van puur vakwerk voorzien en de locals geleerd een raampje te besnijden. Echt super! (zie fotos) Bram is als bouwexpert betrokken bij verschillende huisjes om deze op tijd af te krijgen. Heleen, Stefan en Martijn hebben zich ontpopt tot ware plaatspecialisten. Vraag Heleen om een schroef en ze weet de juiste uit de enorme variatie aan schroeven te vissen.

Tussen de middag heeft Boy de voetbalcompetitie opgestart met de streetboys. Vlugge snelle straatartiesten die echt wel raad weten met een bal. Na 10 minuten voetballen ben je hier natuurlijk al helemaal bezweet en buiten adem maar de ervaring is er niet minder. Maakt de groep hechter dan die al was en breekt het gevoel ons en wij af.

Na de middag onze activiteiten voortgezet en tegen de klok van half vijf weer op weg gegaan naar Masaya om wederom te genieten van het heerlijke eten van Donna Clara nu eindelijk ook op de foto. Al nagenietend van dit feestmaal zijn we in het hotel druk aan het speculeren hoe onze laatste dag eruit zal zien. Wat is het allemaal snel gegaan en nu staan we aan de vooravond van onze laatste dag. Morgen zes huisjes afronden nog een hele klus maar het gaat ons lukken! Tot morgen!

• 09 December 2011 - 07:34

Jeannet En Arno:

Hoi hoi,
    een mooi staaltje vakwerk hoor mannen en leuntje. het ziet er kleurrijk uit.
    Wat ben ik blij dat Heleen nu ook een ervaren klusser is, ben ik af van die k klusjes schuif ik ze voortaan mooi op haar af.
    Werk ze jullie laatste dag.

Groetjes aan allemaal

• 09 December 2011 - 07:39

Ilona:

Goedemorgen allemaal,

Wanneer jullie dit lezen, gaat jullie laatste werkdag van start!
    Neem vanavond afscheid van al jullie vrienden met een lach, want wat jullie hebben gedaan met z'n allen is echt onvoorstelbaar!
    @boy en bram; zitten er nog een paar talentjes voor Feyenoord bij?!
    @Heleen, ben jij de fotograaf?!

Succes!

Heel veel liefs uit een koud en winderig land!

• 09 December 2011 - 08:30

Sam Eva & Meike:

Zo dat schiet op daar zeg!
    En wat mooi dat het een echt "Color the World" project is.... Wat een kleuren zeg!
    Leuk dat er tussen de middag wat tijd is voor ontspanning... of valt't tegen met de conditie Boy?
    Bijzonder dat iedereen zijn eigen specialisatie heeft, we hebben wel gezien dat het iets anders gaat als hier.
    Ze hebben daar zeker geen paaltjes met latten, of wel mam? Gelukkig kan je nu je schroeven-studie eens laten zien! Niet voor niets jaren met je neus in de boeken gezeten!
    Vandaag de laatste bouwdag.... Zet 'm op!
    Enne pap... die hoed zou ik gewoon schenken hoor! Er is vast wel een opzichtertje die m past!
    Veel plezier vandaag en tot zondag!

• 09 December 2011 - 10:21

Piet En Wilma:

Jullie laatste werkdag breekt aan.Even alles nog afmaken en jullie kunnen trots zijn op wat je hebt bereikt en gedaan.Petje af hoor voor iedereen en we kunnen niet wachten tot zondag voor de rest van de verhalen.Groetjes aan iedereen en we zijn trots op jullie.
    Echt bijzonder hoor wat je hebben gedaan.

• 09 December 2011 - 14:24

Jose:

Heel erg veel succes op jullie laatste dag! Het ziet er al erg goed uit zeg! Tot gauw

• 09 December 2011 - 16:17

Jolanda En Piet:

Hoi allemaal,
    Jullie hebben daar goed je best gedaan!
    Goeie reis terug!
    Tot gauw.

• 09 December 2011 - 18:15

Sarie En Kees:

Hallo harde werkers
    Bijna aan het eind van jullie bijzondere week Heel wat meegemaakt. Maar denk een goed gevoel. Wij wensen jullie een goede reis terug en sterkte bij het afscheid Heleen zakdoekjes bij de hand he. Wij zien jullie in het koude en stormachtige Nederland
    lieve groet

• 09 December 2011 - 20:17

Tatiana En Aimée:

Lieve allemaal,

Wat een prachtig werk hebben jullie daar geleverd in zo'n korte tijd onder zulke lastige omstandigheden. We zijn supertrots op jullie! Heel veel sterkte met afscheid nemen van de mensen die deze week veel voor jullie zijn gaan betekenen en een hele voorspoedige terugreis. Geniet nog even van het heerlijk warme weer, want hier is het koud en regenachttig. Tot snel.

Veel liefs van Aimée en Tatiana