9 december - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Color World - WaarBenJij.nu 9 december - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Color World - WaarBenJij.nu

9 december

Door: colortheworld

Blijf op de hoogte en volg Color

02 Januari 2012 | Nicaragua, Managua

Lieve allemaal,

Hierbij dan ons laatste verslag van ons bezoek in Nicaragua. Een zeer drukke en vooral emotionele dag was het vandaag.

Het begon vanmorgen allemaal wat minder positief. Boy voelde zich niet zo lekker en halverwege de trip naar Chillamatillo zijn we moeten omdraaien omdat Boy zo ziek werd dat hij het niet zag zitten om mee te gaan. Erg jammer natuurlijk vooral ook omdat het op de laatste dag gebeurde. Maar gezondheid gaat voor alles.

Uiteindelijk aangekomen in Chillamatillo wachtte ons een zeer drukke dag. Bijna alle huisjes moesten nog worden voorzien van een kleurtje en zelfs 1 huisje moest nog worden afgebouwd. En we hadden ook nog eens een uurtje minder want om 3 uur zou de overdracht van de huisjes zijn. We hebben met man en macht gewerkt om het af te krijgen. In de brandende zon, het was zeker de warmste dag tot nu toe, maar vol overgave hebben we de huisjes 1 voor 1 gereed gemaakt. Deuren er in, ramen afgesteld, en tot slot het logo van de lokale organisatie, de roos, erop geschilderd.

Een uur later dan verwacht starte de ceremonie voor het overdragen van de huisjes aan de bewoners. Een serieuze plechtigheid werd georganiseerd. Zeer zeer indrukwekkend om te zien dat mensen met zo weinig middelen zich zo inzetten om hun waardering te uiten. Zoals jullie aan de fotos kunnen zien heeft ieder van ons een huisje overgedragen aan de bewoners. In totaal hebben we deze week 6 huisjes afgerond. Volgende week gaan de jongens verder om nog eens 4 huisjes af te ronden en in januari volgen de laatste 5 van dit project. Na de overdracht van de sleutels werd er bij het ontmoetingscentrum een ceremonie gehouden om iedereen, dat betreft de organisatie, de straatjongens en ons, te bedanken voor het werk dat we gedaan hebben. We hebben allemaal een door de bewoners gemaakt aandenken gekregen van Chillamatillo. Daarna was er nog dans en de mogelijkheid om ons persoonlijk te bedanken. Pff dat was wel even heftig, veel emoties, zowel bij de bewoners maar vooral ook bij ons. We hebben geloof ik meer dan een uur fotos gemaakt en afscheid genomen.

Dat was het einde van ons bezoek aan Chillamatillo, Nicaragua. Voor veel mensen misschien een druppel op een gloeiende plaat maar voor ons een steen in een kolkende rivier die ongemerkt of opgemerkt zijn invloed zal achterlaten.

Wij gaan aan de terugreis beginnen met een levenservaring van onschatbare waarde.

Wij willen iedereen enorm bedanken voor de financiele en emotionele steun, berichtjes en alle andere uitingen die deze trip mogelijk hebben gemaakt. Dank je wel..Dank je wel!!!

Boy, Heleen, Bram, Leonard, Stefan en Martijn