De Tweede werkdag - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Color World - WaarBenJij.nu De Tweede werkdag - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Color World - WaarBenJij.nu

De Tweede werkdag

Door: The painting group

Blijf op de hoogte en volg Color

07 Januari 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

Na een door de meesten uitgeruste nacht gingen weer eerst ons ontbijt nuttigen in het restaurant. Op de eieren voorraad werd een flinke aanspraak gemaakt. Ook een schaaltje fruit ontbrak vandaag niet. Om 8 uur stond de bus weer klaar om ons samen met de studenten naar de school te brengen. Eerst hebben we nog wat spullen gehaald bij een verfwinkel. Want 2 rolhouders op 10 man is weer net te weinig. Op school aangekomen hebben we even overleg met elkaar gehad om het werkprogramma van deze dag kort door te spreken. Van de voorkant en de 2 zijkanten hebben we het bovenste gedeelte al bijna klaar gemaakt. Alleen nog de betonnen roosters en de bovenste voorgevel moeten nog gedaan worden. Vandaag waren er 6 jongens van de school die ons kwamen assisteren, zij zijn in de schoollokalen bezig geweest om de wanden en de betonnen pilaren te schilderen. Daarvan zijn nu 2 van de 6 klaslokalen klaar. Aan de wc's is er vandaag ook aandacht besteed om de buitenwanden te schilderen. Het was weer een warme dag met 31 graden, zodat we zoveel mogelijk in de schaduw probeerden te werken. Er kwamen ook kinderen langs die graag mee wilden helpen met schilderen, af en toe mochten zij dan ook een stukje doen om te ervaren hoe dat is. Een dankbare blik werd dan daarom soms ook toegeworpen. De grote voeten en de blanke benen van ons, daar maakten de kinderen ook wel humor van, even voelen of de blanke huid wel echt was en de voeten meten van ons hoorde er dan even bij. Kortom veel bekijks van ons als Europeanen. Vanavond heerlijk de BBQ by de pool gegeten. Dat was heel sfeervol, ook mede met muziek en zang door de studenten. Na een vrij intensief dagje legden we ons dan weder te rusten, om nieuwe kracht te mogen ontvangen om morgen weer met frisse moed ons werk aan te vangen.

P.S. En een nieuwtje voor de vaste 'gang' we hebben een nieuwe opzichter!!!! Morgen meer....

• 07 Januari 2014 - 17:27

Boy Ilona En Stella:

Hallo zwoegers.
    Ziet er weer mooi uit allemaal!!!
    Leuke verslagen weer om te lezen en mooie foto's.
    Bekende steigertjes ook...... polski polski
    Hé suki: je kan voortaan wel met ons mee op karwei...... Schilderen geeft je leven kleur!!!!!!!
    Al een bommetje geprobeerd in het zwembad of mag ma d'r haar niet nat worden?
    Maak er nog een mooie week van en we zijn benieuwd naar jullie verhalen.
    Veel liefs en een dikke kus van Stella XxXxXxXx
    ..... en van ons ook natuurlijk.......

• 07 Januari 2014 - 17:33

Jaap De Jonge:

T gaat al lekker opschieten zeg. School is voor mij al lang voorbij, maar als ik dit zie krijg ik al zin om weer in de schoolbanken te kruipen. Gaat volgende week lukken?
    Hoe is het met de arbo gesteld? De ondersteuning van de steiger op de foto is misschien wat stevig maar stabiel lijkt me anders. Pas een beetje op want het zou fijn zijn als jullie weer heelhuids terugkomen.
    Succes en slaap ze.
    We zitten nog met z'n allen te wachten op de fotos eten bij de pool!!!!
    Gr jaap

• 07 Januari 2014 - 17:47

Stefan:

Wederom een leuk verslag en mooie foto's. De school ziet er al super uit! Heeft jullie nieuwe opzichter al in de gaten in welke houding hij het beste kan toekijken zonder al te moe te worden?

• 07 Januari 2014 - 18:06

Wilma:

Wauw, dat ziet er al heel anders uit. Echt mooi geworden. En zo te lezen schiet het al goed op. Dat steigertje is volgens mij niet opgezet volgens de arboregels.......
    Leuk dat het na het werken lekker relaxed is. Veel plezier verder, Wilma en Tim

• 07 Januari 2014 - 18:18

Monique:

Wat een leuk verslag weer! Ben wel benieuwd wie jullie nieuwe opzichter is, maar goed dat horen we morgen. Gaat het lukken om de school helemaal te schilderen voor het einde van de week? En is de zieke al een beetje opgeknapt? Verder mis ik Heleen op de foto. Morgen misschien ??? En Marjet, heb je al gezwommen?

• 07 Januari 2014 - 19:05

Jolanda En Piet:

Mooi dat het allemaal voorspoedig verloopt en dat er ook nog tijd is voor andere leuke dingen. Dat klaslokaal op de foto kan inderdaad wel een likje verf gebruiken, net als het meubilair trouwens. Het zou leuk zijn om die foto nog een keer te maken na de opknapbeurt.
    Jullie hebben het warm daar, maar bij ons hoeven de Friese ijsmeesters ook nog niet bij elkaar te komen gezien de temperaturen van zo'n 14 graden.

Succes met het vervolg.

• 07 Januari 2014 - 20:17

Wendy En John:

Wat hebben jullie al veel gedaan in 2 dagen, dat komt allemaal wel goed eind van de week. We missen alleen nogal wat mensen op de foto?? Morgen misschien? Voor nu welterusten en we zijn benieuwd naar de opzichter grtz John en wendy

• 07 Januari 2014 - 22:36

Anna:

Zo te lezen hebben jullie weer een drukke maar ook een mooie dag gehad. Wat een temperatuurverschil zeg, bij ons was het vooral 's ochtends veel wind. Leuk dat de kinderen daar ook soms mee mogen helpen. Welteruste verder en succes weer morgen.
    Groetjes,
    Anna