De Vierde werkdag - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Color World - WaarBenJij.nu De Vierde werkdag - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Color World - WaarBenJij.nu

De Vierde werkdag

Door: The painting group

Blijf op de hoogte en volg Color

10 Januari 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

De vierde en voor ons laatste werkdag. Er staat heel wat op het programma. We willen zoveel mogelijk schilderwerk afronden en daarom vroeg uit de veren en snel van start. Vandaag moet de voorkant van de overkapping geschilderd worden en een groot aantal van alle luchtvensters. En vooral dat laatste is een ware beproeving. Een lastige klus die veel tijd in beslag neemt. Nu maar hopen dat we het allemaal op tijd klaar krijgen.
Vandaag moeten we ook het monumentje maken ter ere van degene die steentjes gesponsord hebben. Een uitgelezen klusje voor Bram. Aangezien de kinderen hier nogal enthousiast zijn hebben we gekozen voor een soort plaquette aan de wand in plaasts van een daadwerkelijk monumentje. We zijn bang dat anders binnen een dag de onderdelen van het monumentje overal zijn behalve op de plaatst van bestemming. Broeder Joseph en zijn studenten zijn bezig met het schilderwerk in de lokalen zodat ook die aan het eind van de dag klaar zouden kunnen zijn. We hebben voor wie dat leuk vindt nog een foto op de website geplaatst van de gehele schildergroep.

En wat is het resultaat geworden na een dag hard, hard zwoegen! Zie de foto's maar in kort is alles binnen en buiten geschilderd, behalve een drietal luchtvensters dat ging ons helaas niet meer lukken. Het monumentje is geplaatst hoewel Bram wel wat moeite ondervond om de naam stickertjes er goed op te plakken. Als hij even niet keek haalde de kinderen ze er weer snel vanaf. Wel prachtig om te zien hoe enthousiast iedereen weer is. Dus moe maar voldaan hebben we onze laatste werkdag afgesloten en zal broeder Joseph samen met de studenten morgen alles definitief kunnen afronden. Een resultaat waar we allemaal heel trots op zijn en waar wij alle sponsoren en de mensen die ons gesteund hebben financieel maar ook met alle lieve en ondersteunende berichtjes enorm voor willen bedanken! Bedankt iedereen dat we dit hebben kunnen en mogen doen. P.s. ik hoor net dat alhoewel onze opzichter nog drie maanden de tijd nodig heeft om alles definitief goed te keuren, haar eerste goedkeuring ook heeft gegeven. ;)
Ter afsluiting van de dag zijn we uitgenodigd door pastoor Visser voor het diner. 's-Avonds hebben we een fantastisch diner aangeboden hebben gekregen en waar we onder het genot van heerlijk eten en drinken de week nog eens hebben doorgenomen. Terug in het hotel hebben we besloten de dag defnitief af te sluiten met een drankje op het strand. Er is hier een prachtig strand met een heleboel leuke eet en drinkgelegenheden. Met z'n allen in de Tsjuk-tsjuk en hop naar het strand. Uiteindelijk beland in een Franse hippie tent waar we onder het genot van een drankje en een gezellig, soms iets te hard, muziekje de dag echt hebben afgesloten. Het is een mooie dag geweest. En morgen?? Ja morgen is het inpakken en hebben we nog een rondleiding over het scholencomplex hier. En als het meezit mogen we nog een lesje communicatie meevolgen....en dan om13.00 lokale tijd in de bus en de lange reis naar huis. We zullen proberen morgen op Hong Kong airport nog een berichtje te doen. Lukt dat niet dan doen we dat bij thuiskomst.
Tot morgen.

• 10 Januari 2014 - 09:23

Janine En Neal Wrench:

Wat een super resultaat! Goed werk afgeleverd, erg goed gedaan. Leuk om de foto's weer bij het verslag te zien, zeker de groepsfoto. Nog een fijne dag morgen en een hele goede terugreis gewenst!

Groetjes,

Janine en Neal

• 10 Januari 2014 - 09:59

Sarah Nguyen:

Lieve collega vrijwilligers!

Wat een geweldig werk hebben jullie geleverd! Het ziet er top uit! Ik hoop dat jullie een goede tijd hebben gehad daar. Fantastisch dat we dit met z'n alle voor elkaar hebben gekregen!

Goede reis naar huis alvast,

Groetjes,
    Sarah

• 10 Januari 2014 - 13:40

Marie De Vlieger:

Prachtig resultaat na hard werken!
    Heeft Heleen d'r broek aangepast aan de kleur verf?
    En Bram zit perfect in de tsjuk tsjuk.
    Een goeie reis toegewenst!
    Groeten van Marie uut Bàerland

• 10 Januari 2014 - 16:06

Joanne:

Ik heb jullie berichten met veel plezier gelezen! Wat is het resultaat mooi geworden zeg! Geweldig gedaan allemaal!!

• 14 Januari 2014 - 21:22

Jaap Walhout:

wow, goed bezig zeg!! Fantastisch dat jullie na Nicaragua de Cambodjanen een duw in de rug geven. Echt mooi om te zien! Mooi hoor, het ziet er allemaal gelikt uit... Had ook niet anders verwacht in jullie geval :-)

Martijn, Bram, Heleen... + rest, heel erg veel succes!
    We horen graag de verhalen nog eens uitgebreid.

Groetjes, Jaap en Helma