De eerste paar dagen - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Color World - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Color World - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: colortheworld

Blijf op de hoogte en volg Color

03 December 2011 | Nicaragua, Managua

Lieve allemaal,
Hier ons eerste berichtje vanuit het verre Nicaragua. Na een lange reis zijn we vrijdagnacht om 23.00 uur lokale tijd aangekomen in Managua. Bij de uitgang werden we opgehaald door Jaap, Helma, Henk en een groep jongens waar we samen mee gaan werken op het project. Echt fantastisch om zo onthaald te worden. Vervolgens alle koffers ingeladen en op weggegaan naar ons hotel in Masaya. Lekker achter in de pick up even uitwaaien na een lange reis. Aangekomen bij het hotel zijn we snel ingecheckt en lekker gaan slapen.

Zaterdag 3 december. Vandaag zijn Stefan en Martijn samen met Jaap de auto op gaan halen bij het verhuurbedrijf. De anderen zijn samen met Helma alvast naar een kratermeer bij een nabijgelegen vulkaan gegaan. Stefan en Martijn kregen een echte 4x4 Toyota Hilux mee bijna nieuw. Echt een enorme wagen die eigenlijk niet aansluit bij het werk wat we moeten gaan doen maar goed wel goed vervoer over de onverharde weg. Na het ophalen van de auto zijn Stefan, Jaap en Martijn ook naar het kratermeer gereden. Een prachtige rit om vervolgens bij een prachtig meer uit te komen. Lekker een beetje relaxen en acclamatiseren van de reis. Om half drie hebben we de rit vervolgd naar de krottenwijk waar we maandag aan de slag gaan. Een zeer indrukwekkende belevenis. We zijn met open armen onthaald en men had zelfs een ware welkomsceremonie georganiseerd. Ongelofelijk hoe men hier leeft en hoe men zich hier staande houdt. Na de ontvangsceremonie hebben we met z´n allen wat families bezocht waar we komende week aan de slag gaan. Ook hier weer ongelofelijk hoe mensen hier leven en wat een verschil zo´n huisje maakt. Daarna zijn we teruggereden naar Masaya alwaar Dona Clara een lekkere maaltijd voor ons heeft gemaakt. Aansluitend is er speciaal voor ons door de lokale bevolking nog een voorstelling georganiseerd met volksdans en andere dansvormen. Leuk om te zien hoe en zich zo inzet en hoe blij men is met wat wij gaan doen en wat andere al hebben gedaan. Allemaal zo dankbaar ... ontroerend gewoon. Nu terug in het hotel drinken we nog een borreltje en laten we de indrukken van vandaag en gisteren op ons inwerken. En ik kan en mag wel zeggen het is erg stil....

Tot morgen!

• 04 December 2011 - 10:41

S, E & M:

Mooi om te lezen wat jullie (nu al) allemaal meemaken.
    Vandaag dan de 'laatste' vrije dag... Nog naar de kerk geweest mam?
    Nu afwachten wat jullie morgen te doen staat....
    Kus!

• 04 December 2011 - 11:05

Ilona:

Hallo Lieve allemaal,

Wat leuk en vooral indrukwekkend om te lezen, wat jullie in 2 dagen al hebben mee gemaakt!

Ik weet zeker dat jullie nog heel veel mooie dingen gaan beleven....

Dat mensen zo dankbaar zijn met jullie komst...kippevel!

Heel veel liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal!

Zet hem op kanjers!

• 04 December 2011 - 12:13

Hans En Rita:

Wat een andere wereld zijn jullie nu in terechtgekomen!
    Maar morgen begint het echte werk natuurlijk. We zijn al benieuwd naar de foto's hiervan!
    Sterkte aan allen!

• 04 December 2011 - 12:52

Margriet En Piet:

Fijn na zo een lange reis en goed aangekomen.Nou leuke fotos Ga morgen weer kijken.

En veel wekplezier.Dikke kus

• 04 December 2011 - 13:25

Wendy:

Ik word best wel een beetje jaloers als ik die mooie foto's zie.
    Wij zullen de toko hier wel draaiende houden zodat jullie daar je mooie werk kunnen doen ik vind het top van jullie veel suc6 daar.groetjes Wendy

• 04 December 2011 - 18:55

Piet Wilma:

Heel veel succes daar allemaal en werk ze he,morgen.Heel leuk om dit zo te volgen,zijn we toch een beetje bij jullie

• 04 December 2011 - 19:44

Pieter:

Fijn dat de reis goed verlopen is ,voorlopig ziet het er allemaal nogal vakantieachtig uit,maar dat zal nog wel veranderen. Maak er wat moois van .Groeten aan allemaal.

• 04 December 2011 - 20:20

Jose:

Leuk verslag en foto's! Heel erg veel succes morgen en ik volg de verhalen.
    Groetjes Jose

• 04 December 2011 - 23:15

Avdv:

Mooi werk mensen!
    Hou die temperatuur even vast want hier is het kl.... een stuk minder!
    vrgr Adri

• 05 December 2011 - 19:52

Henk & Anke:

Mooi dat jullie daadwerkelijk een steentej bijdragen om aan een klein stukje van deze grote wereld een beetje kleur te kunnen geven. Met bewondering!
    Veel succes en hartelijke groeten!